Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Menikmati Keindahan Bawah Iboih Pantai

Salah satu pantai yang popular di Pulau Sabamg Aceh, adalah Iboih Pantai. Iboih pantai juga sering diketahui oleh penggunaan kawasan ini Layeu, terletak di barat Weh Pulau, hujung barat Pulau Sumatera.
percutian aceh sabang

Pantai di Sabang menawarkan pelbagai kecantikan yang akan membuat pelancong yang melawat terkesan.

Iboih pantai sebenarnya adalah pelabuhan yang digunakan untuk pergi ke Pulau Rubiah. Walaupun pelabuhan, tetapi keindahan Iboih Pantai tidak ragu-ragu. Air yang jernih dan mempunyai warna gradasi hijau biru plus regangan pasir putih bersih dan dikelilingi oleh dilindungi hutan, pantai-Pantai seperti "paradise" tersembunyi yang mempunyai rasa ketenangan dan kedamaian.

Aktiviti yang boleh dilakukan di Iboih Pantai di Sumatera, iaitu menyelam dan snorkeling, karena pantai ini telah ombak laut yg tenang.

Pelancong boleh menikmati laut kepelbagaian dengan pelbagai jenis ikan dan terumbu karang. Di samping itu, Anda juga boleh menikmati keindahan gunung berapi yang di bawah paras laut.

Bagi pelancong yang ingin merasakan sensasi melihat kecantikan di bawah laut dan tidak membawa snorkel gear, Anda tidak perlu khawatir, karena terdapat peralatan sewa, snorkeling dan menyelam.

Dengan ketenangan yang dimiliki pantai di Sumatera, Iboih Pantai ini sangat sesuai untuk menyegarkan fikiran.

Keamanan pantai dan kecantikannya eksotik, yang membuat suasana pantai ini terasa tenang dan damai. Jika Anda ingin merasa ketenangan dan melihat matahari terbit dan terbenam, keluarga Anda dapat menyewa pondok yang terletak di tepi pantai.

Lokasi

Iboih pantai terletak di Kampung Iboih, Daerah Sukakarya, Sabang, Aceh, Pulau Sumatera.

Akses

Akses untuk mencapai Pantai Iboih, boleh mula dari Pelabuhan Ulee Lheue, Aceh Wilayah. Tiba di sana, Anda boleh menggunakan feri ke Pelabuhan Balohan, Sabang. Tiba di Pelabuhan Balohan, Anda bisa menggunakan angkutan umum untuk mendapatkan ke Pantai Iboih.

Penginapan dan kemudahan

Beberapa kemudahan dan penginapan di Iboih Pantai di Sumatera, iaitu tinggal/desa, terletak di Gapang, toilet, tempat ibadah, kedai hadiah, tempat untuk menyewa snorkeling dan menyelam.

Catat Ulasan for "Menikmati Keindahan Bawah Iboih Pantai"